Tot nu toe heeft the Inte­­rnet of Things (IoT) alleen bestaan in de perifere visie van de kleine en middelgrote bedrijven. Met bedrijven zoals Dropcam met het opbrengen van een luttele investering van $ 30.000.000 en SmartThings die een investering van $ 12.500.000 doen om hun bedrijven te kick starten, hebben de kosten van het ontwerpen van een IoT platform of een prototype hebben er voor gezorgd dat vele kleinere fabrikanten buiten beeld worden gezet.

 

Zelfs het opnemen van eenvoudige IoT componenten in producten neemt aanzienlijke “solution engineering” en een voortdurende commitment in IT om de klantenservice te behouden. Daardoor zijn slechts zeer goed gefinancierde ondernemingen degene die een hand hebben gehad in de ontwikkeling van het netwerk. Echter zijn er nieuwe types oplossingen die zorgen voor meer gelijkheid binnen de sector.

 

In dit artikel zal ik kijken hoe de tech landschap aan het veranderen is en waarom onderwijs, een nieuwe IoT als een service model, en een oogst van nieuwe startups zal bijdragen aan de ontwikkeling van een groot aantal van de nieuwe producten op de IoT markt.

 

De problemen voor kleinere fabrikanten

Vandaag de dag, IoT lijkt een hot topic bij iedereen behalve bij de technologie fabrikanten. Uit een recent onderzoek van 561 executives wereldwijd door The Economist Intelligence Unit, suggereert hoe ver de gemiddelde business is in het gebruik van IoT in gefabriceerde goederen. Slechts 19% zijn van plan radicale veranderingen te ondergaan om het potentieel van slimme dingen te benutten; en slechts 39% had opleiding in digitale vaardigheden geïntroduceerd.

 

Dit is niet verwonderlijk. Wanneer we naar IoT kijken, is het een sterrenstelsel van concepten in formatie, waardoor het moeilijk te begrijpen is en nog moeilijker voor bedrijven om aan boord te gaan in dit wereldje.

 

Er zijn talloze problemen in het spel. Ten eerste is het van essentieel belang dat apparaten met elkaar kunnen praten. Daarnaast is de waarde voor de consument een netwerk van slimme objecten die kunnen worden gecontroleerd en kunnen verbonden worden met elkaar, ongeacht hun merk of functie. Daarbij gaat het niet alleen complexe engineering van zowel software als hardware, maar vereist het ook dat concurrenten met elkaar samen werken om te zorgen dat hun apparaten met elkaar functioneren. Zonder een exclusieve internationale standaard voor IoT communicatieprotocollen en dit laatste is een zeer moeilijke taak voor kleinere bedrijven.

 

Dan is er nog het probleem van de veiligheid en het vertrouwen van de klant, evenals aanhoudende problemen met het netwerk, engineering, en zelfs het doel. Voegt IoT connectiviteit wel waarde toe voor de consument? Het is een dure aanname om ongelijk bij te krijgen, en enkele kleinere producenten zijn bereid om hun nek uit te steken en het zelf te doen of om dure iTechnology expertise in te huren.

 

Drie grote oplossingen voor kleine organisaties

  1. De kennis: Enterprise leidt de weg

Onderwijs en begeleiding zijn van essentieel belang voor bedrijven die besluiten zich te gaan bevinden in nieuwe gebieden. iTechnology bedrijven zoals AT & T en Hitachi hebben consulting groepen gevormd om bedrijven te helpen bij het aangaan van de IoT uitdaging en zijn begonnen met het aanbieden van hun eigen geïntegreerde IoT oplossingen.

 

AT & T’s connection kit belooft om de IoT ontwikkeling te versnellen gezamenlijk met uitzonderlijke support van AT & T en daarnaast faciliteren ze ruimte om de ontwikkelingen te testen om zo de snelheid van productie te verhogen en kosten te verlagen. Hitachi Consulting organiseren IoT / Innovation Workshops om zo educatie te verstrekken en business value te leren verhogen en dit moet uiteindelijk resulteren in het bevorderen van innovatie in het veld.

 

Wanneer er eenmaal al een pad is is het makkelijker deze met vertrouwen te bewandelen. Initiatieven zoals dit zullen bijdragen aan het opleiden en het aanmoedigen van KMO’s  om een ​​risico te nemen in deze nieuwe markt.

 

  1. De Hardware: IoT as a Service

We zien nu een nieuw ras van “IoT as a service” platforms, deze staan bekend als Smart Tag Consumer Technology bedrijven (STCT), die de markt betreden. Ze zijn de noodzaak aan het wegnemen van dure technologie outsourcing organisaties en het toegankelijk maken van IoT voor fabrikanten overal. Deze bedrijven staan fabrikanten het gebruik van IoT-functionaliteit toe in hun producten met vrijwel geen overheadkosten.

 

Aangedreven door een cloud-gebaseerde service en waarvoor geen elektronica of batterijen nodig zijn, kan de smart tags worden opgenomen in een verscheidenheid aan materialen, variërend van metalen tot synthetische laminaten, met volledige branding van de sponsorende bedrijven. STCTs bieden “Instant-on,” Smart Tag oplossingen – fabrikanten hoeven simpelweg gewoon de tag te hechten aan hun producten en ze zijn klaar om van start te gaan, er is alleen nog maar activering nodig van de consument.

 

De Smart Tags bieden een aantal gegevensverzameling functionaliteiten, evenals dat ze een waarde bieden aan klanten met het product “recovery services” voor verloren voorwerpen. Aangezien de technologie en functionaliteit nog steeds verder ontwikkelt zullen we steeds meer producenten gaan zien die gebruik gaan maken van deze functionaliteiten zoal het gebruik van labels in hun producten en nog veel meer toegevoegde waarde voor de klanten.

 

  1. De Software: Startups maken IoT verbinding eenvoudig

Momenteel ontwikkelt 93% van de ontwikkelaars uitsluitend apps voor smartphones, in plaats van software voor IoT. Er zijn echter een aantal startups nu op de markt, met platforms en API’s, die kleine bedrijven en ontwikkelaars een gemakkelijke manier geven om hun producten aan te sluiten op de Cloud.

 

IoT startup “thethings.iO”, bijvoorbeeld, belooft “een snelle en schaalbare aansluiting van Things to the Internet”, en richt zich op monitoring en management oplossingen met real-time analytics. De schaalbare oplossing werkt in drie programmeertalen (Javascript, Python, en Arduino) en biedt meerdere protocol beheer en inrichting interoperabiliteit.

 

Konekt is een andere dienst die cloud-infrastructuur, netwerk en API’s biedt aan bedrijven.  Ze helpen hun apparaten te verbinden en zorgen voor interoperabiliteit en communicatie. De startup heeft een SIM-kaart die werkt in 100 landen en API’s die het beheer van het apparaat en het oplossen van problemen mogelijk maken. Konekt biedt ook robuuste beveiliging met device-to-cloud data-encryptie services.

 

Naarmate het bewustzijn van dit soort diensten groeit, zullen ontwikkelaars en fabrikanten in staat zijn om zich te concentreren op het creëren van geweldige producten, in plaats van zich zorgen te maken hoe de diepere problemen in verband met de veiligheid, connectiviteit en interoperabiliteit zijn te beheren. Het is een nieuwe dageraad voor IoT en het is de consument die op het punt staat om hiervan te profiteren.

 

 Graphicloads-100-Flat-Contact De 3 trends die The Internet of Things onder de aandacht zal brengen!Heeft u vragen of wilt u advies over dit onderwerp, aarzel niet en neem contact op met een van onze adviseurs.

 

bron: IoTnewsnetwork